Новини
УВАГА!
20 січня 2021 року о 14.25 годині Департаментом цивільного захисту Харківської обласної державної адміністрації буде проводитись планова технічна перевірка засобів оповіщення населення Харківської області з включенням електросирен.
Уривчасте звучання електросирен означає - «УВАГА ВСІМ!».
Почувши звучання електросирен, необхідно включити обласне телебачення UA: ХАРКІВ або радіомовлення (дротове чи ефірне на частоті 106,1 МГц) для прослуховування повідомлень, що передаються. У подальшому діяти відповідно до отриманої інформації.
Під час проведення технічної перевірки необхідно зберігати спокій та продовжувати свої справи.
ОЗНАКИ ПЕРЕОХОЛОДЖЕННЯ ТА ОБМОРОЖЕННЯ. ОСНОВНІ ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ В УМОВАХ НИЗЬКИХ ТЕМПЕРАТУР
Через морозну погоду, яка встановилася останніми днями в країні, збільшилася можливість переохолодження й обмороження
Щоб вберегтись від переохолодження та обмороження, дотримуйтесь наступних правил:
– скоротіть своє перебування на вулиці, а без необхідності не виходьте на сильний мороз;
-
перед виходом на вулицю поїжте – вам необхідна додаткова енергія;
– правильно одягайтесь. Одяг повинен бути багатошаровим, бажано з натуральних тканин, він не повинен стискати рухів. У морози краще носити термобілизну. Обирайте просторе та водонепроникне взуття з теплими устілками з фетру. Обов'язково одягайте головний убір, рукавички та шарф. Рукавиці краще одягати з водовідштовхуючої тканини, яка не пропускає повітря, з хутром всередині;
– за 20 хвилин до виходу на вулицю змажте обличчя і руки спеціальним захисним кремом, який не містить воду;
– не виходьте на мороз із вологим волосся;
– на морозі весь час намагайтесь рухатися – це покращить кровообіг;
– якщо довго перебуваєте на вулиці, обов'язково кожні півгодини заходьте у тепле приміщення;
– вживайте більше теплої рідини – це сприяє кращій терморегуляції організму;
– не паліть на морозі – паління зменшує периферійну циркуляцію крові і робить кінцівки більш уразливими до дії холоду;
– не вживайте алкоголь. Хоча алкоголь і підсилює приплив крові до шкіри, але при цьому кров відходить від інших життєво важливих органів, у результаті чого температура тіла швидко падає;
– не торкайтесь металу руками – можна обморозити шкіру;
– не носіть на морозі металевих прикрас;
-
пам'ятайте, що перебування дитини на морозі не повинно перевищувати 15-20 хвилин, потім потрібно зігріти її у теплому приміщенні.
При тривалому знаходженні на морозі можуть з'явитися переохолодження та навіть обмороження.
Ознаками переохолодження є озноб, тремтіння, блідість, а потім і посиніння шкіри, губ, біль у пальцях рук та ніг, млявість, сонливість.
Допомога: якщо температура тіла вища за 34°, то людину необхідно зігріти у теплому приміщенні, дати випити теплий безалкогольний напій та нагодувати. Якщо на людині мокрий одяг, зняти його. Якщо температура тіла нижча за 34°, потрібна термінова госпіталізація.
При тривалому переохолодженні розвивається обмороження (пошкодження тканин у результаті дії низьких температур).
До обмороження більш схильні ніс, вуха, щоки, підборіддя, пальці рук та ніг.
При першому ступені обмороження шкіра блідніє, знижується чутливість уражених ділянок, а після зігрівання спостерігається почервоніння та набряк.
При другому ступені ураження шкіра набуває синьо-багрового відтінку і на її поверхні з'являються пухирі з прозорою рідиною. При цьому людину знобить, підвищується температура тіла.
Третя і четверта стадії супроводжуються відмиранням тканини, ризиком розвитку гангрени.
У разі появи симптомів обмороження потрібно звернутися до лікаря. При обмороженні неприпустимо швидко зігрівати уражені ділянки тіла (поливати гарячою водою, прикладати до гарячої батареї). Не варто розтирати уражені ділянки шкіри – можна травмувати шкіру і занести інфекцію. Постраждалого з будь-яким видом обмороження необхідно помістити у тепле приміщення, зігріти ковдрою, дати теплий чай. На обморожені ділянки тіла для поступового зігрівання накласти термоізольовану пов'язку (ватно-марлеву, бавовняну).
Подбайте заздалегідь про те, щоб зимові прогулянки були для вас комфортними і не стали причиною обмороження! Стежте за прогнозом погоди. Не виходьте з дому у сильний мороз без нагальної потреби.
«Змінитися за 7 днів». Українські школи запрошують позмагатися у конкурсі
Українсько-фінська програма розвитку середньої освіти шукає першу школу для участі в проекті, котрий допоможе вдосконалити заклад.
«Фінські спеціалісти з компанії Lumo Education проживуть з обраною школою тиждень – допоможуть зробити аудит сильних і слабких сторін, проведуть низку відкритих уроків і тренінгів (як для педагогічного колективу, так і для адміністрації й допоміжного персоналу) та стимулюватимуть розробку власної програми вдосконалення закладу, - розповідають у МОН. - Враховувати будуть специфіку і школи, і населеного пункту, де вона розташована. Тобто не даватимуть загальні рекомендації «про все для всіх», а працюватимуть з конкретною ситуацією».
Заклад обиратиметься за конкурсом, який проводить ГО EdCamp Ukraine.
Щоб податися на конкурс, хтось з учителів після обговорення зі шкільною адміністрацією має до 2 лютого заповнити реєстраційну анкету та розповісти, що саме і чому хоче змінити в своєму закладі. Результати конкурсу оголосять 11 лютого, а вже 18-го група провідних фінських педагогів приїде працювати з обраною школою.
«Мета проекту - довести, що основу справжніх змін можна закласти в дуже короткий термін, - розповідає лідер руху EdCamp Ukraine, радник Міністра освіти і науки України Олександр Елькін. - «Змінитися за 7 днів» передує міжурядовому українсько-фінському проекту, який має розпочатися цього року».
Фінські експерти, котрі працюватимуть з українською школою, мають досвід як власного викладання, так і співпраці з урядовими інституціями та адвокацією фінських освітніх ідей за кордоном. Усі вони розробляли сучасні викладацькі методики, створювали програми викладання для фінських шкіл.
Тренінгова частина програми в обраній школі триватиме чотири дні.
У перший день фінська команда ознайомить педагогів та учнівство школи з принципами фінської системи освіти: соціального конструктивізму, навчання через експеримент, автономності та довіри.
Другого дня фінські вчителі проведуть відкриті інтегровані уроки в 4-6 класах (говоритимуть, наприклад, про ланцюг живлення або зміни в чисельності популяції живих істот), використовуючи не лише біологічну науку, а й мову та математику. Кожен урок базується на ігрових принципах.
На третій день учні закріплять отримані знання за допомогою експериментів, створення колажів та арт-об'єктів.
Четвертий день присвятять розмові з педагогічним колективом про методику Сo-Teaching - так званого співучителювання, тобто ведення інтегрованих уроків кількома педагогами разом.
На п'ятий день відбудеться зустріч фінських експертів з Міністром освіти і науки України Лілією Гриневич. На ній за результатами проекту обговорять актуальні для Нової української школи питання викладання у молодшій школі, системи забезпечення якості освіти, трансформації педагогічної освіти та подальшого підвищення кваліфікації. Гості розкажуть про такі типові для Фінляндії, та все ще незвичні для України речі, як відсутність домашніх завдань, короткі шкільні дні, значну частку роботи руками.
EdCamp Ukraine та Lumo Education зазначають: обидві команди інвестують у цю ініціативу власні ресурси, роблячи її безкоштовною для школи та вчительства. Вони переконані, що принципи, опрацьовані на першому етапі проекту, можуть бути згодом використані і в інших українських школах.
Довідка. Компанія Lumo Education Ltd є промоутером фінської освітньої моделі в світі, займається адаптацією кращих практик фінської системи освіти для інших країн. Експерти компанії працюють у різних країнах у проектах, пов'язаних зі створенням та управлінням навчальними закладами сучасного типу, підготовкою викладачів, створенням розкладу та викладанням.
Громадська організація «ЕдКемп Україна» (або Спільнота відповідального вчительства EdCamp Ukraine) має на меті покращення кваліфікації шкільних педагогів, підвищення статусу вчителів та загалом реформування системи освіти України. Сьогодні Edcamp Ukraine є найбільшим незалежним освітянським рухом у країні, до нього залучено 15 000 найбільш прогресивних педагогів.