Новини
УВАГА!
20 січня 2021 року о 14.25 годині Департаментом цивільного захисту Харківської обласної державної адміністрації буде проводитись планова технічна перевірка засобів оповіщення населення Харківської області з включенням електросирен.
Уривчасте звучання електросирен означає - «УВАГА ВСІМ!».
Почувши звучання електросирен, необхідно включити обласне телебачення UA: ХАРКІВ або радіомовлення (дротове чи ефірне на частоті 106,1 МГц) для прослуховування повідомлень, що передаються. У подальшому діяти відповідно до отриманої інформації.
Під час проведення технічної перевірки необхідно зберігати спокій та продовжувати свої справи.
ОЗНАКИ ПЕРЕОХОЛОДЖЕННЯ ТА ОБМОРОЖЕННЯ. ОСНОВНІ ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ В УМОВАХ НИЗЬКИХ ТЕМПЕРАТУР
Через морозну погоду, яка встановилася останніми днями в країні, збільшилася можливість переохолодження й обмороження
Щоб вберегтись від переохолодження та обмороження, дотримуйтесь наступних правил:
– скоротіть своє перебування на вулиці, а без необхідності не виходьте на сильний мороз;
-
перед виходом на вулицю поїжте – вам необхідна додаткова енергія;
– правильно одягайтесь. Одяг повинен бути багатошаровим, бажано з натуральних тканин, він не повинен стискати рухів. У морози краще носити термобілизну. Обирайте просторе та водонепроникне взуття з теплими устілками з фетру. Обов'язково одягайте головний убір, рукавички та шарф. Рукавиці краще одягати з водовідштовхуючої тканини, яка не пропускає повітря, з хутром всередині;
– за 20 хвилин до виходу на вулицю змажте обличчя і руки спеціальним захисним кремом, який не містить воду;
– не виходьте на мороз із вологим волосся;
– на морозі весь час намагайтесь рухатися – це покращить кровообіг;
– якщо довго перебуваєте на вулиці, обов'язково кожні півгодини заходьте у тепле приміщення;
– вживайте більше теплої рідини – це сприяє кращій терморегуляції організму;
– не паліть на морозі – паління зменшує периферійну циркуляцію крові і робить кінцівки більш уразливими до дії холоду;
– не вживайте алкоголь. Хоча алкоголь і підсилює приплив крові до шкіри, але при цьому кров відходить від інших життєво важливих органів, у результаті чого температура тіла швидко падає;
– не торкайтесь металу руками – можна обморозити шкіру;
– не носіть на морозі металевих прикрас;
-
пам'ятайте, що перебування дитини на морозі не повинно перевищувати 15-20 хвилин, потім потрібно зігріти її у теплому приміщенні.
При тривалому знаходженні на морозі можуть з'явитися переохолодження та навіть обмороження.
Ознаками переохолодження є озноб, тремтіння, блідість, а потім і посиніння шкіри, губ, біль у пальцях рук та ніг, млявість, сонливість.
Допомога: якщо температура тіла вища за 34°, то людину необхідно зігріти у теплому приміщенні, дати випити теплий безалкогольний напій та нагодувати. Якщо на людині мокрий одяг, зняти його. Якщо температура тіла нижча за 34°, потрібна термінова госпіталізація.
При тривалому переохолодженні розвивається обмороження (пошкодження тканин у результаті дії низьких температур).
До обмороження більш схильні ніс, вуха, щоки, підборіддя, пальці рук та ніг.
При першому ступені обмороження шкіра блідніє, знижується чутливість уражених ділянок, а після зігрівання спостерігається почервоніння та набряк.
При другому ступені ураження шкіра набуває синьо-багрового відтінку і на її поверхні з'являються пухирі з прозорою рідиною. При цьому людину знобить, підвищується температура тіла.
Третя і четверта стадії супроводжуються відмиранням тканини, ризиком розвитку гангрени.
У разі появи симптомів обмороження потрібно звернутися до лікаря. При обмороженні неприпустимо швидко зігрівати уражені ділянки тіла (поливати гарячою водою, прикладати до гарячої батареї). Не варто розтирати уражені ділянки шкіри – можна травмувати шкіру і занести інфекцію. Постраждалого з будь-яким видом обмороження необхідно помістити у тепле приміщення, зігріти ковдрою, дати теплий чай. На обморожені ділянки тіла для поступового зігрівання накласти термоізольовану пов'язку (ватно-марлеву, бавовняну).
Подбайте заздалегідь про те, щоб зимові прогулянки були для вас комфортними і не стали причиною обмороження! Стежте за прогнозом погоди. Не виходьте з дому у сильний мороз без нагальної потреби.
Губарівський шляхопровід відновлено. Рух відкрито
9 січня голова ХОДА Юлія Світлична ознайомилася з результатами будівництва мосту на автошляху Харків - Охтирка, який з'єднує Харківську та Сумську області.
Будівництво шляхопроводу через залізничну колію поблизу села Губарівка Богодухівського району розпочалося у травні 2017 року. Жителі області чекали на новий міст 10 років: старий шляхопровід, побудований у 1962 році, жодного разу не ремонтувався і був зруйнований та демонтований у 2007 році. Об'їзна дорога через селище Полкова Микитівка збільшувала шлях на 7 км, з яких 4 км були вщент зруйновані.
«З сьогоднішнього дня рух через шляхопровід поновлено. Тепер потрібно їхати не 4 км по бездоріжжю, в об'їзд селами, а 55 метрів по якісному сучасному мосту», - сказала Юлія Світлична.
Керівник області підкреслила, що ремонт шляхопроводу - лише один з етапів капітального відновлення дороги Харків - Охтирка.
«Траса - у вкрай поганому стані та потребує негайного ремонту. Але для того, щоб дорога могла функціонувати повноцінно, спочатку потрібно було відновити міст. У цьому році будемо ремонтувати трасу. Маємо повну підтримку Президента Петра Порошенка в цьому питанні - в державному бюджеті закладені кошти на роботи», - розповіла Юлія Світлична.
Голова ХОДА вже дала доручення обласній службі автомобільних доріг щодо розробки документації, необхідної для початку робіт.
«Затягувати не будемо. Люди довго чекали на якісні дороги. Завдяки ініційованій Президентом децентралізації, сьогодні громади мають достатньо коштів, щоб власними силами відновлювати дороги. І вже маємо результат - у минулому році ми відремонтували в області втричі більше доріг, ніж у 2016-му. Підходимо до цього комплексно - вперше за багато років на Харківщині ремонтуємо та будуємо мости», - зазначила керівник області.
За словами начальника Служби автомобільних доріг у Харківській області Євгена Зражевця, жителі регіону постійно зверталися до дорожників з проханням відновити Губарівський шляхопровід.
«Дорога Харків-Охтирка - одна з найбільш інтенсивних в області. Її навантаження складає до 20 тисяч автомобілів на добу. Цей потік вплинув і на стан об'їзної дороги, вона зіпсувалася. У минулому нам довелося відремонтувати ділянку дороги в Полковій Микитівці», - розповів Євген Зражевець.
Він зауважив, що Губарівський шляхопровід став наймасштабнішим проектом програми відновлення мостів області.
«У 2016 році за особистим дорученням Юлії Світличної ми підготували програму відновлення штучних споруд області. Вона запрацювала в 2017 році. До неї увійшли три споруди - міст через Сіверський Донець в Ізюмі, шляхопровід поблизу Пісочина та Губарівський шляхопровід, практично збудований заново. Було змінено його параметри: довжину збільшено з 43 м до 55,3 м, ширину - з 6,8 м до 9,5 м. Це забезпечить зручність, комфорт та безпеку руху», - зауважив начальник САД.
За словами головного інженера компанії-підрядника «Містдевелопмент» Сергія Охоти, гарантійний строк експлуатації споруди - 50 років.
Нагадаємо, міст в Ізюмі було відкрито після реконструкції 22 серпня за участю Президента Петра Порошенка. 210-метровий міст через річку Сіверський Донець - один з найбільших на Харківщині. Цим мостом проходить стратегічна дорога М-03 «Київ - Харків – Довжанський», що забезпечує основний зв'язок із зоною АТО. Міст жодного разу не ремонтували протягом останніх 17 років. У 2016 - 2017 роках тут облаштували накладну плиту, деформаційні шви і гідроізоляцію, замінили бетонну огорожу і поклали новий асфальт.
Рух по Пісочинському шляхопроводу було відновлено після ремонту 4 січня. Ремонтні роботи на мості розпочалися наприкінці вересня 2017 року і проходили у дуже активному темпі, оскільки шляхопровід є надзвичайно важливим об'єктом на одній з головних державних дорожніх «артерій», трасі Київ - Харків - Довжанський. Навантаження на міст - 40 тисяч автомобілів на добу. До цього моменту, за 42 роки існування, міст жодного разу не ремонтувався. У ході робіт на споруді було замінено аварійну балку, влаштовано накладну плиту та деформаційні шви, відремонтовано прогонові будови мосту, замінено гідроізоляцію, укладено асфальтобетонне покриття та замінено бар'єрні огородження.